Dlaczego warto modyfikować parametry silników?

Każdy silnik posiada inne parametry i uzyskuje inną moc i moment obrotowy. Jest to spowodowane najczęściej minimalnym, ale odmiennym spasowaniem nowych części , jak również ich docieraniem się względem siebie w początkowym etapie. Silniki w tych samych modelach i z tego samego roku pracują na jednym fabrycznym oprogramowaniu – czyli uniwersalnym. Oprogramowania wtrysku i zapłonu są tak tworzone , aby motocykl bez najmniejszych problemów pracował niezależnie od tego czy będzie w górach , czy poniżej poziomu morza (gęstość powietrza), czy będzie jechał na wysokogatunkowym paliwie , czy na nieco gorszym , niezależnie czy będzie nim jechał człowiek 20 letni czy 60 letni – czyli są bardzo uniwersalne. Jednakże nie te wytyczne są największym „kagańcem” dla naszych silników – najbardziej restrykcyjne obostrzenia wprowadzają normy czystości spalin. To one nie pozwalają , aby silniki pracowały na najbardziej wydajnych parametrach , tylko na „najczystszych” dla natury.

Wracając do uniwersalności: jak wiemy wszystko co uniwersalne jest do niczego – dlatego stosujemy urządzenia lub modyfikacje które dają nam możliwość optymalizacji naszej mapy wtryskowej , zapłonowej i osprzętu ,celem dostosowania do zastosowanego osprzętu w motocyklu (wydech, filtr powietrza, wałki rozrządu, uszczelki głowicy, tytanowe zawory itp…), jak również przeznaczenia motocykla (jazda na torze, turystyczna , miejska)