Dlaczego nie stosujemy chip box-ów?

Bo to największe zagrożenie dla naszego silnika!!!!

Box-y, szczególnie te tanie, to w uproszczeniu rezystory wpięte na jednym lub kilku czujnikach które „oszukują” ECU o aktualnym stanie silnika, jego otoczenia (np. temperatura).

Silnik z wpiętym boxem ma liniowo zmienioną TYLKO dawkę paliwa , silnik w uproszczeniu pracuje na ssaniu – czyli dostaje więcej paliwa. Prowadzi to do dymienia, dużego zużycia paliwa, odkładania się nagaru w komorach spalania , rozrzedzania oleju w silniku. Generalnie box-y przyczyniają się do „zabicia” naszego silnika.

Inną zgubną praktyka z jaka się spotkaliśmy , to wykonywanie modyfikacji przez „pseudo-tunerów” , którzy kopiują mapy z modułów (PC, RB) i wklejają do map ECU . Jest to bardzo duże zagrożenie dla naszych jednostek , gdyż mapy tworzone do modułów maja uwzględniona zwłokę czasów między wtryskiwaczami = modułem =ECU – tej zwłoki nie ma jeśli ECU jest w oryginalnej instalacji motocykla. Prowadzi to do anomalii procesów spalania , podniesienia temperatury w komorze spalania co w konsekwencji może uszkodzić nam silnik.